Onze werkwijze

Persoonlijke aandacht vinden wij erg belangrijk, daarom staan wij altijd klaar voor overleg en advies. Als ouders wil je de beste opvang voor je kind(eren). De meeste ouders vinden het prettig om eerst met ons bureau kennis te maken.

Onze werkwijze

Tijdens het kennismakingsgesprek zal een bemiddelingsmedewerker uitleg geven over onze werkwijze. We inventariseren samen alle wensen omtrent de opvang. Wil je een gastouder in de buurt of heb je hele flexibele opvang nodig? We doen ons best om de opvang zo passend mogelijk te maken. Tenslotte bepaal je zelf wie er voor je kindje gaat zorgen.

Onze werkwijze

Op basis van de inventarisatie van jouw wensen selecteren wij voor jou de gastouders die hieraan voldoen én plek hebben voor jouw kindje. Het is altijd mogelijk om bij meerdere gastouders vrijblijvend kennis te gaan maken.

Onze werkwijze

Als je een passende gastouder hebt gevonden zal onze bemiddelingsmedewerker een koppelingsgesprek inplannen. Dit is op de opvanglocatie samen met ouder(s) en gastouder. De overeenkomsten zullen getekend worden, tevens worden alle afspraken ten aanzien van de opvang op elkaar afgestemd en schriftelijk vastgelegd. De opvang kan vervolgens van start gaan. Heb je vragen? Bekijk de veel gestelde vragen voor een antwoord op je vraag.

Onze werkwijze

 

Veelgestelde vragen

Mag een gastouder aan huis ook licht huishoudelijk werk doen en/of koken?

Ja, dat mag. Het verrichten van huishoudelijke taken gaat allemaal in overleg met de gastouder voor aanvang van de opvang.

Als mijn kindje ziek is kan ik dan wel gebruik maken van de opvang?

Een kindje kan gewoon naar de opvang bij ziekte, dit is ook een van de voordelen van gastouderopvang. Dit uiteraard mits er geen sprake is van hoge koorts, veelvuldig overgeven, diarree en het kindje verder een alerte en vrolijke indruk maakt. De gastouder zal samen met de ouder een inschatting maken.

Moet ik mijn gastouder doorbetalen als zij ziek is of op vakantie gaat?

Als de gastouder geen opvang kan bieden door bijvoorbeeld ziekte of vakantie hoef je de gastouder niet door te betalen.

Wat gebeurt er als mijn gastouder ziek is of op vakantie gaat?

Als een gastouder langdurig ziek is of vakantie heeft kunnen wij in bijna alle gevallen een vervangende gastouder vinden. Wij horen dit graag zo snel mogelijk.

Welke dagen en tijden kan ik gebruik maken van de opvang?

De reguliere opvangtijden zijn tussen 7:15 uur-18:00 uur. Wij kunnen 24/7 opvang verzorgen. Niet alle gastouders zijn beschikbaar in het weekend of de avond, maar wij kijken graag naar de beschikbare plekken.

Kan mijn kind met een zorgvraag ook naar een gastouder?

Wanneer je kind een zorgvraag heeft denken wij graag met je mee. Onze gastouders zijn allemaal gediplomeerd en wij bieden hen trainingen aan over o.a. autisme en hoog sensitiviteit. Wij zijn aangesloten bij het Expertisecentrum Jonge Kind van Plein Midden Twente en kunnen hier altijd terecht met vragen omtrent ontwikkeling, opvoeding en ondersteuning.

Ik heb een geschikte gastouder gevonden, wat nu?

Als je een geschikte gastouder hebt gevonden zullen wij de overeenkomsten opmaken en ter beoordeling naar jou en de gastouder mailen. Vervolgens plannen we een afspraak bij de gastouder in de opvang voor het koppelingsgesprek. Tijdens dit gesprek worden de overeenkomsten getekend en leggen we alle afspraken omtrent jullie kind(eren) vast.

Mag ik kennismaken met meerdere gastouders?

Aan de hand van jouw wensen gaan wij op zoek naar de juiste gastouders. Soms reageren er meerdere gastouders dat zij beschikbaar zijn. Je kunt dan vrijblijvend kennis maken bij deze gastouders om zo de gastouder te kiezen die het beste bij jullie past.